+31 6 520 735 92
 

Meldingen en incidenten onder controle

Meldingen en incidenten onder controle

Meldingen en incidenten onder controle

Vraagstuk

Zoals in iedere organisatie heeft ook het Maanderzand een groot aantal ‘grijze processen’. Processen die belangrijk zijn voor de kwaliteit van de dienstverlening die niet zijn geborgd in de grotere systemen van cliëntvolgsysteem of financiële administratie.

Voorbeelden van deze processen zijn:

  • Client- en medewerkerincidenten
  • Klachten en complimenten
  • Temperatuurcontroles (keuken en medicijnkoeling)
  • Brand- en veiligheidsrisico’s
  • Onderhoudsverzoeken

Aanpak

We hebben deze processen in kaart gebracht en gekeken naar de doelen van en vereisten aan deze processen. Op basis van de uitkomsten zijn de processen gestroomlijnd en vertaald naar een digitale oplossing, in dit geval Office365 (SharePoint en Flow).

Medewerkers maken op hun tablet een melding aan. Die melding triggert vervolgacties bij verantwoordelijke collega’s. Bij iedere vervolgactie of -stap worden melder en verantwoordelijke geïnformeerd.

Alle ingevoerde gegevens worden ontsloten naar Power BI en weergegeven in een heldere rapportage. Deze rapportages worden in de teams besproken en leiden direct tot aangepaste werkwijzen. Op deze manier worden nieuwe incidenten voorkomen en stijgt de kwaliteit van de geleverde zorg.

Geïnspireerd door deze case?

Heb jij een IT-vraagstuk in jouw organisatie? En ben je benieuwd wat er mogelijk is? Neem dan contact op voor een kennismaking en een bak koffie! 

Comments are closed.

Post navigation

  Next Post :
Previous Post :